ورود
ثبت نام
تعداد بازدید: ٣١١٥٤٨
برنامه نود

Notice: Undefined variable: idgroupmahbob in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_showmahbob.php on line 57
امتیاز:

Notice: Undefined variable: idgroupmahbob in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_showmahbob.php on line 73
نود نام یک برنامه زنده تلویزیونی است، که هر هفته دوشنبه شب از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. بنیانگذار، مجری و تهیه کنندهٔ این برنامه عادل فردوسی پور و موضوع آن فوتبال ایران است
برنامه نود در سال ۱۳۷۸ توسط عادل فردوسی‌پور بنیان‌گذاری شد. اولین قسمت برنامهٔ نود در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۷۸ پخش شد.
برنامه نود هر هفته به مرور و تحلیل رویدادهای مرتبط با فوتبال ایران می‌پردازد. به طور معمول، این برنامه به پخش صحنه‌های بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران، جام حذفی، گزیده‌هایی از لیگ دسته اول فوتبال ایران، تحلیل مسائل مربوط به داوری بازی‌ها با حضور کارشناسان داوری و احیاناً تحلیل رقابت‌های فوتسال می‌پردازد. قسمتهایی از برنامه نیز به بررسی حواشی و اخبار مرتبط با فوتبال ایران اختصاص دارد.
بخش‌های برنامه
۹۰ درجه:

بخش اول برنامه که صحنه‌های بسیار کوتاهی از بازی‌ها در آن پخش می‌شود و فردوسی پور در مورد آنها توضیحاتی (که معمولاً طنز است) می‌دهد.
پخش خلاصه بازی‌ها:

در این بخش صحنه‌های مهم بازی‌ها پخش می‌شود.
بخش کارشناسی:

در گذشته در هر برنامه دو کارشناس، یکی در مسایل فنی و دیگری داوری دربارهٔ بازی‌ها اظهار نظر می‌کردند؛ اما بخش کارشناسی فنی از برنامه حذف شد و فقط در بخش داوری صحنه‌های جنجال برانگیز داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
میهمان:

در هر قسمت از برنامه مربیان و بازیکنان به برنامه دعوت می‌شوند و دربارهٔ مسایل مختلف با مجری به گفت‌وگو می‌نشینند.
از ۹۰ تا ۹۰:

خلاصهٔ مهمترین اخبار فوتبال ایران و بازیکنانی که در خارج ایران هستند.
مسابقه پیام کوتاه:

در هر برنامه پرسشی به عنوان نظرسنجی یا مسابقه مطرح می‌شود و در آن از بینندگان خواسته می‌شود تا پاسخ را به شمارهٔ ۲۰۰۰۹۰ بفرستند. این بخش از مهم‌ترین بخش‌های برنامه‌است تا کنون چند بار باعث تغییر در برخی تصمیمات مسئولان و سرنوشت برخی مسایل فوتبال ایران شده‌است. با اینکه این برنامه معمولاً نزدیک نیمه شب پخش می‌شود؛ اما همواره تعداد پیامک‌های آن در مقایسه با برنامه‌های دیگر بیشتر است. این برنامه رکورد بیشترین پیام کوتاه را در بین همهٔ برنامه‌های صدا و سیما با شش میلیون و ۴۰۰ هزار پیامک در اختیار دارد.

در ویژه برنامه‌ای با موضوع برکناری علی دایی از سرمربی گری تیم ملی فوتبال ایران در تاریخ ۱۲ فروردین ۸۸ و در یک مسابقه پیام کوتاه با عنوان علل ناکامی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی بیش از سه میلیون پیامک به پیامگیر برنامه ارسال شد.

همچنین در یک مسابقه پیام کوتاه که در تاریخ ۲۶ ژانویه ۲۰۰۹ با عنوان «آیا با رویکرد برنامه نود موافق هستید؟» که پس از صحبت‌های مخالفین برنامه برگذار شد، بیش از دو میلیون و صد هزار نفر شرکت کردند و بیش از یک میلیون و هفتصد هزار رأی موافق به برنامه ارسال کردند.

بیشترین پیام کوتاه مربوط به مرگ ناصر حجازی نزدیک ۵ میلیون بود در حالی که از ۳ ساعت پخش ۱ ساعت و نیم پیامک ۹۰ قطع شده بود.

در آذر ۱۳۹۲ برنامه ۹۰ به مناسبت پخش مراسم قرعه کشی جام جهانی برنامه ویژه داشت. در این برنامه که با حضور مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام قرعه‌های بیرون آمده در جام جهانی مورد بررسی قرار گرفته بود، بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار پیامک از سوی مخاطبان دریافت شد تا رکوردی جالب توجه برای برنامه ۹۰ و عادل فردوسی پور به ثبت رسیده باشد.
آنالیز فنی :

در این بخش که از سال ۹۳ به برنامه اضافه شد بازی‌های مهم و یا خاص هر هفته (از بعد فنی یا کیفیت) توسط یک تیم چند نفره آنالیز می‌شود و ماحصل آن با تصاویر مربوط به بازی و صدای حمید محمدی پخش می‌گردد


توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/mobile_bottom.php on line 24

برنامه نود

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,